Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O seară magică pentru Ioana Dziţac la Gala Naţională a Voluntarilor

Vineri, o seară de poveste

O seară magică pentru Ioana Dziţac la Gala Naţională a Voluntarilor

Vineri, 12 decembrie 2014, în cadrul Galei Naționale a Voluntarilor, ediția a IV-a, a continuat tradiția premierii voluntarilor, eveniment care a avut loc la WASP - Working Art Space and Production, Bucureşti.

La plecare, Ioana Dziţac ne-a promis că la întoarcere ne va povesti cum a fost la Gală.
„În dimineaţa zilei de vineri, la sediul Asociației Shakespeare School pentru Educație, am fost primită cu multă bucurie de către personalul de acolo în frunte cu Oana Pîrvan, coordonatoarea de proiecte a asociaţiei, cea care a decis că merit să fiu nominalizată în cadrul Galei Naţionale a Voluntarilor; drept cadou am primit un rucsac plin cu materiale ale asociaţiei şi distincţia de „SuperVoluntarul anului 2014'', acordată de Asociația Shakespeare School pentru Educație.
În seara galei, am avut bucuria de a cunoaşte foarte multă lume bună, persoane care susţin intens voluntariatul în diverse domenii şi câteva personalităţi: pe d-na Liliana Preoteasa - subsecretar de Stat în Ministerul Educaţiei Naţionale, d-na Mona Nicolici - manager Departament Sustenabilitate OMV Petrom, dl Raed Arafat - secretar de Stat şi ambasador al voluntariatului în România etc.
În cadrul galei, am primit distincţia Premiul Publicului pentru Cel mai votat voluntar al anului 2014, obţinând peste 3.800 de voturi şi, aşa cum spuneau cei de la asociaţie, titlul de Voluntarul anului 2014 în sufletele noastre. La acestea s-a mai adăugat şi distincţia de finalistă la categoria Voluntarul anului în educaţie, o categorie la care am fost cea mai tânără finalistă!
În cadrul intervenţiei din timpul galei, am mulţumit familiei, prietenilor, asociaţiei care m-a nominalizat şi tuturor celor care m-au votat, dar şi Federaţiei Volum care a reuşit să adune o adevărată familie a voluntarilor din toate colţurile ţării.
Profilul şi palmaresul Ioanei... ca voluntar, dar nu numai
-Felicitări, Ioana, pentru toate distincţiile primite!
Cred că eşti primul voluntar din Bihor ajuns în această gală şi primul nostru câştigător, care ai adunat cele mai multe voturi din partea publicului.
Pentru cei care te-au votat, dar care poate că nu cunosc tot ceea ce ai reuşit tu să înfăptuieşti în domeniul voluntariatului, te rog să oferi amănuntele pe care le consideri importante.
-În anul 2014, am prestat peste 270 de ore de voluntariat şi am organizat peste 10 activităţi/evenimente în cadrul Proiectului Engleză pentru viață, al Centrului de Informare Europe Direct Oradea şi în cadrul Global Confederation of Romanian Students; în perioada 2010 - 2013, am desfășurat și coordonat activități de voluntariat ecologic, am participat la diverse simpozioane în domeniu, în calitate de preşedinte al Comitetului Eco-Agenţilor Şcolii Gimnaziale „Nicolae Bălcescu", în cadrul Programului Mondial Eco - Şcoala/ Proiectul Naţional Eco-Şcoala; în 2011, am participat la un proiect de strângere de fonduri care au fost donate cu ocazia sărbătorilor de iarnă unor copii bolnavi de sindromul Down; în 2010, am participat la Proiectul Dreptunghiul verde Nufărul, la plantare de pomi în cartierul Nufărul din Oradea; am participat şi am obţinut premiul III la Concursul Național Click pe verde - proiecte Eco, Vara Eco, precum şi la activităţi de voluntariat în perioada 2005-2006 în cadrul Programului Național de Acţiune Comunitară.
În domeniul Educaţiei, sunt autorul a 6 cărţi, 31 de articole, prezentări în cadrul diferitelor simpozioane, activități, cel mai recent premiu obţinut fiind Premiul I cu lucrarea „Scara cunoașterii - de la treptele ludice la cele logice", la Simpozionul internaţional „The child's education - a continuous challenge", secţiunea Educaţia în viziunea elevilor, ediţia a VII-a, 2 mai 2014, Lugoj; am participat la 4 şcoli de vară internaţionale, prilej cu care am vizitat colegii şi universităţi de prestigiu internaţional; am obţinut de-a lungul timpului peste 70 de premii/ medalii/ plachete, la școală și la diverse olimpiade/concursuri/ simpozioane /competiții sportive naționale și internaționale; am participat la activităţile din cadrul a 16 proiecte educaţionale, ultimul mare proiect câştigat, alături de echipa Colegiului Naţional „Emanuil Gojdu" Oradea, fiind Proiectul ,,Europe thinks! Europe acts! Europe wins!", câştigând dreptul de a participa la Zilele Euroscola de la Strasbourg, în 19.03.2015 etc".
Aceasta este Ioana Dziţac, un spirit gojdist, care nu renunță nicio clipă să creadă în schimbarea pe care fiecare dintre noi o putem face în bine!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: O seară magică pentru Ioana Dziţac la Gala Naţională a Voluntarilor.

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 05:05:53 Ora standard a Europei de Est