Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

CN „Iosif Vulcan” este partener cu instituţii din Spania, Ungaria, Norvegia, Polonia şi Bulgaria

În cadrul programului Erasmus+,

CN „Iosif Vulcan” este partener cu instituţii din Spania, Ungaria, Norvegia, Polonia şi Bulgaria

Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" din Oradea, singurul liceu din judeţul Bihor, şi printre puţinele din nord-vestul României, care deţine specializarea biling spaniolă, are cinstea de a participa la un proiect internaţional în cadrul programului Erasmus+.

În cadrul proiectului, intitulat „Construim cetăţenia europeană prin intermediul educaţiei mediatice", luni, 10 noiembrie 2014, reprezentanţii celor şase ţări partenere au fost primiţi cu mare cinste de către dl viceprimar Ovidiu Mureşan, în sala mare a Primăriei Oradea, delegaţiile celor cinci ţări partenere luând loc la masa ovală a consilierilor locali. În prezidiu, alături de dl viceprimar au luat loc ataşatul pentru învăţământ al Ambasadei Spaniei în România, dl Vicente Lopez Brea Fernandez, reprezentantul Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor, doamna inspector şcolar Elena Chivari-Moţoc, doamna Carmen Pavon Vazquez, directorul Institutului pentru învăţământ secundar din Spania, cea care a făcut posibilă existenţa acestui proiect şi care ne-a ales ca parteneri, coordonatorul proiectului în România, doamna Sonia Luque Martin, care predă limba spaniolă la C.N. „Iosif Vulcan"şi nu în ultimul rând directorul colegiului, doamna profesor Adriana Savu, care a şi deschis festivităţile. Din alocuţiunea domniei sale am dedus dimensiunea şi valoarea educativă a acestui proiect internaţional, dar şi onoarea ce i s-a făcut colegiului orădean de a fi partener în cadru acestui proiect cu instituţii de prestigiu din Spania, Ungaria, Norvegia, Polonia şi Bulgaria.
„Erasmus+ promovează cooperarea"
„Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" din Oradea are cinstea de a participa la programul Erasmus+, alături de instituţii de prestigiu din Spania, Ungaria, Norvegia, Polonia şi Bulgaria. Prin activităţile pe care şi le propune programul Erasmus+, comunitatea europeană doreşte să participe la procesul de formare şi dezvoltare a competenţelor necesare unei inserţii socio profesionale optime. Prin parteneriatele transnaţionale pe care le susţine şi finanţează, Erasmus+ promovează cooperarea şi construirea unor legături între sistemele de educaţie din fiecare stat participant şi piaţa europeană a muncii. Totodată sprijină modernizarea acestor sisteme de educaţie prin accentul pus pe abordări inovative, pe colaborare între actorii învăţării, pe dezvoltarea unor noi resurse educaţionale şi nu în ultimul rând pe promovarea egalităţii. Oportunităţile de învăţare pe care acest proiect le propune prin ideea de mobilitate adresată elevilor şi profesorilor de la specializarea biling spaniolă, de la Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" din Oradea, precum şi partenerilor noştri, se circumscriu celor opt competenţe cheie necesare pentru împlinirea şi dezvoltarea personală, cetăţenie activă, incluziunea socială şi ocuparea forţei de muncă", a mai spus directorul colegiului, doamna profesor Adriana Savu.
„Educaţia  reprezintă deschiderea unor spaţii şi deschiderea unor uşi"
Ataşatul pentru învăţământ al Ambasadei Spaniei în România, dl Vicente Lopez Brea Fernandez, a privit acest proiect prin prisma educaţiei pe care o promovează: „Educaţia  reprezintă deschiderea unor spaţii şi deschiderea unor uşi spre noi posibilităţi. Prin urmare, tot ceea ce încercăm să facem este să construim un drum. Şi aici nu vorbim despre un proiect deja finalizat, ci de un proiect care se află în construcţie. Şi vă asigur că ne aflăm pe drumul bun". Dl viceprimarul Ovidiu Mureşan le-a urat un bun venit delegaţiilor din cele cinci ţări europene partenere, asigurându-le de tot sprijinul executivului primăriei pentru ca proiectul să se desfăşoare în cele mai bune condiţii. „Competenţele pe care le promovăm în acest proiect să fie un argument viabil pentru activitatea  dumneavoastră profesională atunci când nu veţi mai fi elevi în învăţământul liceal, iar buna practică a elevilor cu care vă întâlniţi din Norvegia, Spania, Ungaria, Polonia şi Bulgaria să fie un exemplu de urmat în tot ceea ce întreprindeţi în şcoală şi în afara şcolii", a spus dl viceprimar. Inspectorul şcolar Elena Chivari-Moţoc a transmis mesajul inspectorului şcolar general, dl prof. Nicolae Ioan Avram, salutându-i, şi felicitându-i pe toţi pentru câştigarea şi derularea acestui proiect.
„Construim cetăţenia europeană prin intermediul educaţiei mediatice"
De la cea care a făcut posibilă existenţa acestui proiect, doamna Carmen Pavon Vazquez, directorul Institutului pentru învăţământ secundar din Spania, aveam să aflăm denumirea proiectului, durata de implementare, obiectivele şi toate informaţiile importante.
„Proiectul se numeşte „Construim cetăţenia europeană prin intermediul educaţiei mediatice" şi se va desfăşura pe durata a doi ani şcolari. Dintre principalele obiective ale proiectului, amintim: însuşirea competenţelor de bază, creşterea nivelului de inserţie profesională, dar şi mobilitate naţională şi internaţională în rândul elevilor noştri, îmbunătăţirea competenţelor digitale şi integrarea disciplinei TIC ca spaţiu de colaborare, dezvoltarea competenţelor lingvistice ale elevilor în limba spaniolă. Proiectul nu se centrează doar pe elevi, ci implică toată comunitatea educaţională. Prin intermediul acestui proiect se urmăreşte ca elevii să integreze corect disciplina TIC în procesul de învăţământ şi să înveţe prin colaborare, familiile elevilor implicaţi în proiect vor putea învăţa şi alte forme de viaţă şi expresii culturale, iar primăriile implicate vor vedea şi alte modele de dezvoltare socială. „Vom vizita universităţi,  creându-se astfel premisele şi cadrul propice pentru dezvoltarea cercetării şi pentru a vedea şi alte bune practici..."
La rândul său, coordonatorul proiectului pentru România, doamna Sonia Luque Martin, care predă limba spaniolă la C.N. „Iosif Vulcan" Oradea, a oferit şi alte detalii tehnice ce ţin de organizarea unui concurs (Vom reveni cu amănunte).  
Înalţii oaspeţi au fost primiţi cu pâine şi sare!
Potrivit obiceiului, la intrarea în colegiu, delegaţia Spaniei, în frunte cu ataşatul pentru învăţământ al Ambasadei Spaniei în România, dl Vicente Lopez Brea Fernandez şi celelalte patru delegaţii, coordonate de Glenn Langeland (Norvegia), Jarosław Barański (Polonia), Andrea Simonovics (Ungaria) şi Elba Suárez Fuentes (Bulgaria), au fost primite cu pâine şi sare.
Apoi, în cabinetul de spaniolă „Garcia Lorca" a avut loc prezentarea delegaţiilor şi un scurt moment artistic oferit de artiştii „pedagogişti".
Astăzi şi în zilele următoare, până vineri, inclusiv, elevii şi profesorii parteneri vor cunoaşte frumuseţile şi potenţialul cultural şi turistic ale municipiului de pe Crişul Repede, dar şi ale judeţului nostru, iar elevii vor cunoaşte îndeaproape traiul şi ospitalitatea bihorenilor în cadrul familiilor care îi găzduiesc.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (140 de poze), accesaţi Galeria foto: CN „Iosif Vulcan” este partener cu instituţii din Spania, Ungaria, Norvegia, Polonia şi Bulgaria.  

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 14:04:47 Ora de vară a Europei de Est