Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Europarlamentarii” gojdiști au adoptat o rezoluție în Parlamentul European

Simulând, ieri, în cadrul Centrului Europe Direct Agora

„Europarlamentarii” gojdiști au adoptat o rezoluție în Parlamentul European

Înscriși în cadrul celei de-a VII-a ediții a Concursului Național pentru liceeni „Euroscola", desfășurat sub genericul „Împreună pentru tinerii Europei - o propunere legislativă de succes", gojdiștii „europeni", coordonați de doamnele prof. Cătălina Georgescu și Livia Mircea, au simulat, ieri (sâmbătă, 4 oct. 2014), adoptarea unei rezoluții în Parlamentul European.

Ei au adoptat rezoluția în fața unor distinși invitați: senatorul Florian Bodog, prof. univ. dr. Ioan Mang, vicepreședinte al CJ Bihor, prof. univ. dr. ing. Ioan Mintaș, prim-vicepreședinte al Consiliului Național al IMM, Emilian Pavel, director în Ministerul Tineretului și Sportului, europarlamentar și alți europarlamentari.
La finalul manifestării, „europarlamentarii" gojdiști s-au bucurat de aprecierile dlui senator Florian Bodog, ale europarlamentarului Emilian Pavel, precum și de sugestii oferite cu generozitate la filmări de către senatorul Petru Filip, fost vicepreședinte al Senatului și fost europarlamentar.
Simulările au avut loc în cadrul Centrului Europe Direct Agora Oradea, cu concursul și sprijinul nemijlocit al directorului Europe Direct Agora, doamna conf. univ. dr. Alina-Angela Manolescu și al dlui rector Ioan Dzițac.
Simularea și filmarea procesului legislativ
În perioada 3 septembrie - 3 octombrie 2014, în cadrul proiectului „Europe thinks! Europe acts! Europe wins!" cei 24 de „europarlamentari" gojdiști au desfășurat o seamă de activități de implementare a proiectului: stadii de selecție, documentare, mediatizare, concepere și realizare a proiectului și înscrierea proiectului în concurs.
Ieri, la Universitatea Agora - Centrul Europe Direct, a avut loc simularea și filmarea procesului legislativ în Parlamentul European, ca urmare a propunerii legislative inițiate de Comisia Europeană, cu tema: „Împreună pentru tinerii Europei. Apel la acțiune pentru combaterea șomajului în rândul tinerilor". Practic ei au întocmit un raport pe baza acelui apel, cu șapte propuneri de  lege, între care: Garanția pentru tineret, Programul EURES, Programul Erasmus... Raportul a fost urmat de trei interpelări și răspunsurile la interpelări.
Cei 24 de gojdiști s-au comportat ca și cum s-ar fi aflat în Parlamentul European.
Activitatea în plen a fost condusă de  președintele acestuia, Oniță Horia, flancat de cei trei vicepreședinți: Dzițac Ioana, Funar Artemis și Miclăuș Bogdan.
Să mai spunem că pe lângă simularea și filmarea realizată ieri, gojdiștii au avut de realizat pentru dosar  proiectul propriu-zis, descrierea proiectului lor, intitulat „Europe thinks! Europe acts! Europe wins!" (scop, obiective, grupul țintă, chestionar la care au răspuns aproximativ 150 de gojdiști, despre șomaj și instituțiile europene, o sesiune informativă pentru echipa proiectului, întâlniri cu demnitari cu experiență de europarlamentari, participare la Consiliul consultativ al AJOFM Bihor, întâlnire cu inspectorul școlar general Nicolae Avram, stimularea creativității gojdiștilor gimnaziști prin realizarea de desene „inteligente", un sondaj realizat pe stradă cu orădenii despre șomaj și instituțiile europene, precum și colectarea de date prin intermediul unor formulare despre șomajul în Diaspora, cu ajutorul rudelor și prietenilor plecați la lucru în state ale UE).
„Dar să știți că proiectul nostru nu se oprește aici, la scrierea proiectului pentru concursul „Euroscola" și câștigarea lui (Să ne ajute Dumnezeu!). Spuneam de Europe wins, care asigură sustenabilitatea. Ce se va întâmpla practic: copiii vor face un blog, care se numește „Blog pentru job", pentru care vom primi lunar informații de la AJOFM, cu posturi vacante și ce se mai întâmplă nou în legătură cu șomajul...", ne-a explicat doamna profesor Cătălina Georgescu, sufletul proiectului, un „expert" în proiecte internaționale, câștigate pe fonduri europene.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (60 de poze), accesați Galeria foto: Europarlamentarii” gojdiști au adoptat o rezoluție în Parlamentul European.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 01:18:05 Ora standard a Europei de Est