Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul „Englezã pentru viaþã”

Reușita unui proiect din suflet, cu suflet ºi pentru suflet în Bihor

Proiectul „Englezã pentru viaþã”

Am semnalat la începutul anului calendaristic înființarea Centrului Județean de Voluntariat Bihor din cadrul Proiectului „Englezã pentru viaþã", un proiect din suflet, cu suflet ºi pentru suflet, așa cum este considerat de cãtre coordonatoarele centrului, dna lector univ. dr. Andrada Marinãu, de la Universitatea din Oradea, Facultatea de Litere, Departamentul de limba ºi literatura englezã și de cãtre Dzițac Ioana, elevã în clasa a X-a la specializarea matematicã-informaticã - intensiv informaticã, din cadrul Colegiului Național „Emanuil Gojdu" din Oradea.

Proiectul „Englezã pentru viaþã" este coordonat la nivel național de cãtre Asociaþia Shakespeare School pentru Educaþie ºi presupune un program amplu de voluntariat prin care asociația își propune continuu ca prin intermediul orelor nonformale de limbã englezã sã schimbe viitorul copiilor din medii defavorizate; metodele de predare a limbii engleze folosite stimuleazã interesul copiilor prin cântece, jocuri, didactice, concursuri, orele punând un accent deosebit pe dezvoltarea inteligenței emoționale, prin stimularea abilitãților de relaționare, concentrare, precum și prin dezvoltarea încrederii în propriile forțe. Orele sunt predate de cãtre voluntari tineri, elevi și studenți, selectați cu mare atenție în urma trimiterii unui CV și a unei scrisori de intenție, tineri cu suflete mari, care beneficiazã de o educație aleasã și care dãruiesc din timpul lor liber sãptãmânal, împãrtãșind din cunoștințele lor de limbã englezã unor copii minunați în încercarea de a acumula cât mai multe informații despre limba englezã, precum și de dezvoltare a personalitãții, de formare a caracterului.
Modulul de primãvarã
Am aflat de la Ioana, coordonatoarea Centrului Județean de Voluntariat, cã centrul și-a demarat activitatea odatã cu lansarea modulului de primãvarã a proiectului;  astfel, în perioada martie - iunie 2014, un numãr de 32 de voluntari, elevi și studenți, provenind de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu" Oradea ºi Colegiul Național „Mihai Eminescu", respectiv de la Universitatea din Oradea, au desfãșurat activitãți de voluntariat în cadrul proiectului, prin predarea limbii engleze discipolilor lor, copii din centre sociale ale județului, cu precãdere din Oradea, Beiuș, Tinca, Husasãu de Tinca; copiii, în numãr de aproximativ 200, au fost astfel invitați în universul plin de aventuri al limbii engleze prin intermediul cãrții lansate și pusã la dispoziția voluntarilor de cãtre asociație, „Ziggy & Zaggy - Adventures in Englishland", care i-a avut ca și protagoniști pe Ziggy, veverița cea isteațã și Zaggy, castorul cel ghiduº, cei doi prieteni ai Shakespeare School. Pe lângã lumea de poveste prin care au fost plimbați de cãtre voluntari în timpul orelor de englezã, copiii au mai beneficiat de ore de englezã și în ieșirile lor în naturã, unde voluntarii s-au deplasat la locurile respective, jucându-se cu ei și utilizând vocabular în limba englezã cu privire la activitãțile desfãșurate și natura înconjurãtoare.
Și, cum acest proiect ajutã nu doar beneficiarii direcți, copiii, ci și voluntarii, la finele verii, munca voluntarilor a fost apreciatã prin oferirea de diplome și adeverințe care sã ateste participarea în proiect, documente întocmite în baza contractelor de voluntariat încheiate; documentele sunt deosebit de valoroase pentru CV-ul voluntarilor, deoarece activitãțile de voluntariat sunt recunoscute ca și experiențã profesionalã, conform legii voluntariatului.
„Este minunat... sã poți citi fericirea pe chipul lor!"
De pe pagina de Facebook a Asociaþiei Shakespeare School pentru Educaþie aflãm punctul de vedere al Ioanei despre proiect (a se citi interviul acordat): Ca voluntar am învãțat și conștientizat cât este de minunat sã poți sã vezi licãririle din privirile celor mici, sã poþi citi fericirea pe chipul lor, sã ºtii cã ai aprins o razã de luminã în viaþa lor - toate acestea încãrcându-mã de emoție și energie, determinându-mã sã devin mai bunã, mai responsabilã, mai rãbdãtoare, mai creativã, mai sufletistã, determinându-mã sã pot afirma cã Proiectul Englezã pentru viațã a devenit parte integrantã din viața mea și cã oamenii minunați, implicați în cadrul proiectului și mai ales cei mici, au devenit, în timp, a doua familie a mea, alãturi de care îmi voi continua drumul".
Despre demersurile viitoare
În primul rând aș dori sã-mi exprim bucuria faptului cã Centrul Județean de Voluntariat Bihor din cadrul Proiectului Englezã pentru viaþã, își va continua activitatea începând cu luna octombrie 2014, adicã cu modulul de toamnã. Majoritatea voluntarilor centrului și-au exprimat dorința de a rãmâne în continuare în cadrul proiectului, lor alãturându-se și alți tineri, dornici de a participa la demersurile noastre. Astfel, parafrazându-l pe Henry David Thoreau, putem spune cã „formarea unei echipe este doar începutul, sã poți rãmâne împreunã este progresul, iar sã lucrezi împreunã este succesul". Pe lângã obiectivul lãrgirii echipei de voluntari care va avea ca public țintã cei aproximativ 200 de învãțãcei din centrele sociale ale județului, doresc sã aduc la cunoștințã cã, la debutul modulului de toamnã, se vor lansa și veți afla detalii pe pagina noastrã de Facebook - Proiectul Englezã pentru viațã Bihor - urmãtoarele materiale:
*Broșura de impresii și mãrturii ale voluntarilor noștri, în care veți putea afla punctele de vedere ale voluntarilor despre experiențele de viațã trãite, despre lecțiile de viațã oferite în cadrul proiectului, despre schimbãrile de viziune asupra lumii, despre aprecierea și mai intensã a ceea ce viața le-a oferit pânã acum; vã veți putea convinge de sufletele mãrețe ale voluntarilor noștri, care, uniți ca într-o familie adevãratã și frumoasã, trãiesc cu dorința de a aduce un plus de bine unor copii lipsiți de anumite oportunitãți și, implicit comunitãții în care trãim;
*Hai sã colorãm, sã învãþãm ºi sã ne jucãm! Let's colour, learn and play, 2 volume de carte, materiale  didactice din colecția Metaphora, editate sub Editura Universitãții din Oradea, ale cãrei autoare sunt Dzițac Domnica Ioana, Ionescu Cãtãlina Teodora, traducãtor: Marinãu Andrada; volumele fac referire la douã problematici actuale de mare interes, referitoare la Educaþie netãþeneascã timpurie / Early netizen education, respectiv Educaþie ecologicã timpurie / Early ecological education, volumele fiind realizate în format bilingv, românã-englezã; dupã cum se poate observa, autoarele sunt voluntare ale proiectului și intenționeazã ca, pe lângã materialele oferite de cãtre Asociaþia Shakespeare School pentru modulul de toamnã sã utilizeze și aceste materiale, considerând cã siguranța on-line și ecologia sunt douã domenii cu care copiii trebuie sã se familiarizeze de la vârste cât mai fragede.
Tot din categoria demersuri viitoare amintim decizia voluntarilor de a organiza anumite activitãți cu cei mici, dar și activitãți în scop caritabil, în urma cãrora zâmbetele de pe obrajii micuților sã se înmulțeascã.
Pe final, aș dori sã mulțumesc tuturor oamenilor de bine care au contribuit la reușita implementãrii acestui proiect din suflet, cu suflet ºi pentru suflet la nivelul județului nostru, dnei Andrada pentru coordonare, voluntarilor noștri inimoși, angajaților centrelor sociale, pãrinților, profesorilor și, nu în ultimã instanțã sponsorilor noștri. Sunt convinsã cã și pe viitor colaborarea noastrã va da roade și astfel, doar împreunã, vom reuși sã construim o viațã mai frumoasã pentru cei cãrora ne vom adresa, dar și pentru noi înșine..." conchide Ioana Dziþac, coordonatorul Centrului Judeþean de Voluntariat Bihor. (Ov.D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesaþi Galeria foto: Proiectul Engleza pentru viaþã”.

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 05:30:49 Ora standard a Europei de Est