Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Situația școlilor, microbuzele școlare și examenele naționale

Joi, la ISJ Bihor, conferință de presă

Situația școlilor, microbuzele școlare și examenele naționale

La conferința de presă de joi, 11 septembrie 2014, inspectorul școlar general, dl prof. Nicolae Avram, și consilierul Claudiu Damian au anunțat trei probleme: situația școlilor înainte de începerea cursurilor; microbuzele școlare primite „în dar" de la Ministerul Dezvoltării Regionale și examenele naționale, dar tot ei au adus în discuție și problema manualelor școlare.

Aflăm că din ordinul prefectului Claudiu Pop, în perioada 25 august - 5 septembrie 2014, o comisie mixtă, formată din reprezentanți ai Prefecturii, Direcției de Sănătate Publică și Inspectoratului Școlar Județean Bihor, a efectuat controale în școlile din județ pentru a vedea cum au fost pregătite școlile pentru începerea noului an școlar.
Nimic neobișnuit, aceeași situație pe care o aflăm în fiecare toamnă: unele școli dețin autorizație sanitară de funcționare, iar altele ba, dar nu au ce face decât să deschidă porțile elevilor în 15 septembrie, pentru că ei nu au nicio vină că școala lor nu are apă potabilă și canalizare sau grupuri sanitare corespunzătoare. „Din cele 955 de clădiri în care funcționează efectiv unități de învățământ, în jur de 60 la sută, cam 573, au autorizație de funcționare, 13,5 la sută sunt în curs de obținere a autorizației, iar 25 la sută nu au autorizație de funcționare. Ieri (miercuri - n.n.), astăzi și mâine au loc controale de revenire pentru a se vedea dacă neregulile semnalate au fost rezolvate, a spus generalul ISJ. Oricum luni, 15 septembrie, se vor deschide porțile pentru toți copiii din județ. Cel puțin la Oradea, primăria a avut o politică bună de la început, zicem noi, în sensul că nu a tot reparat și cârpit, ci a luat o școală de la A la Z și a dus-o până la capăt. Situația cea mai nefericită din județ este în comuna Câmpani, la școala din Valea de Sus".
Despre microbuzele primite „în dar", Consiliul Județean a informat doar ziariștii nu și Inspectoratul Școlar!
În decursul anilor, Inspectoratului Școlar Județean Bihor i-au fost repartizate 99 de microbuze de către ministerul de resort (MEN sau cum o fi fost numit la vremea respectivă): 11 în mediul urban și 88 în rural. „Am mai solicitat 59 de microbuze, din care au fost aprobate 49, 10 nefiind eligibile, pentru că era vorba de microbuze pentru orașe (Beiuș, Marghita, Oradea, Vașcău, Valea lui Mihai și Ștei). În schimb, am mai primit 17 microbuze prin Ministerul Dezvoltării Regionale, printr-un program destinat exclusiv mediului rural, microbuze cu 18 locuri. În noiembrie și decembrie, mai așteptăm 32 de microbuze. Din acest punct de vedere suntem foarte mulțumiți", a spus consilierul ISJ. Colegii din presă, unii, cunoșteau, de la politicieni, o altă versiune: cum că cele 17 vor fi doar 12; 2 au și venit, iar 10 urmează să sosească. Unii aflaseră chiar ziua, ora și locul debarcării în Oradea. La acest capitol, dl general și consilierul ISJ au rămas mască! Să nu afle ISJ Bihor de la Consiliul Județean sau de la Prefectură când sosesc microbuzele, unde și mai ales câte vor fi???
Poate nu ați aflat, stimați colegi (din presă), că microbuzul repartizat, întâmplător Primăriei X (nu are rost să-i dăm numele comunei pentru că nu poartă vina) nu era dotat, ca toate celelalte, cu trusă sanitară, instinctor și triunghiuri reflectorizante. Cine le-o fi șterpelit din curtea Consiliului Județean Bihor, aflate sub pază?
Despre examenele naționale (evaluarea națională la clasa a VIII-a și cele două sesiuni ale examenului de bacalaureat), inspectoratul ne-a informat cu promptitudine, iar noi am comunicat mai departe la vremea respectivă. Nimic nou sub soare!
Manualele pentru clasele I și a II-a nu au sosit încă
„Cu manualele școlare pentru clasele III-X nu avem probleme pentru că se merge în continuare pe manuale vechi, iar la a XI-a și a XII-a nu sunt obligatorii, le cumpără cine dorește și are posibilitate. La clasele I și a II-a sunt probleme deoarece editorii au depus contestații la CNSC. Dacă se vor rezolva contestațiile, toți elevii vor primi manuale", ne-a spus dl inspector școlar general Nicolae Avram.
Pentru a vă lămuri cum stau lucrurile cu aceste manuale, vă reproducem poziția ministerului de resort: „MEN îi asigură pe toți beneficiarii sistemului de educație că va urmări întotdeauna interesul elevilor și al școlii, și nu interesele financiare ale celor care au blocat procedura, generând această întârziere a modernizării manualelor".
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Situația școlilor, microbuzele școlare și examenele naționale.

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 03:09:25 Ora de vară a Europei de Est