Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Noii inspectori școlari și directori de unități de învățământ

S-a schimbat „garda”

Noii inspectori școlari și directori de unități de învățământ

E regretabil că permutările politice duc, de fiecare dată, la schimbări și la nivelul inspectoratelor școlare și al unităților școlare.

Pleacă ai lor, vin ai noștri, cu excepțiile de rigoare, care întăresc regula.
În noul an școlar (care pentru cadrele didactice a început la 1 septembrie), în fruntea Inspectoratului Școlar Județean Bihor a fost numit dl profesor Nicolae Avram, până mai ieri inspector școlar general (interimar), dar și general adjunct. Noul inspector școlar general adjunct este dna profesor Bogdan Codruța Maria (din Ștei), alături de celălalt inspector școlar general adjunct, dna prof. Hajnal Kery. La matematică, avem un inspector școlar nou, în persoana dnei profesor Nan Gabriela; la informatică (0,5 post) – prof. Zsigo Tamas; la limba și literatura maternă, maghiară și germană (0,5 post) – prof. Ferko Emilia; la învățământul preșcolar – prof. Caciora Lucia; inspector cu munca educativă – prof. Duma Daniela; inspector școlar pentru implementarea descentralizării instituționale – prof. dr. Codrean Ioana Paula; inspector școlar pentru proiecte educaționale (0,5 post) – Neșiu Sânziana; director al CN „Samuil Vulcan” Beiuș – prof. Gavra Viorel, iar director adjunct – prof. Ilieș Mihaela Irina; director al Grădiniței Nr. 1 Beiuș – Ștefănică Monica; director al Școlii Gimnaziale „Nicolae Popoviciu” Beiuș – prof. Nemeș Mihaela Viorica, iar director adjunct – prof. Benedek Judit; director al CT „Ioan Ciordaș” Beiuș – prof. Ispas Dan Mugurel; director al Școlii Gimn. Nr. 1 Brusturi – prof. Bârlău Livia; director al Șc. Gimn. „Ovidiu Drimba” Lugașu de Jos – prof. Burlou-Bica Claudiu Lucian; director al Lic. Tehnologic „Horea” Marghita – prof. Sabău Remus, iar director adjunct – prof. Durnea Angela Luminița; director al Șc. Gimn. Nr. 1 Mădăras – prof. Cionca Ancuța Mihaela; director al Șc. Gimn. Nucet – prof. Coraș Traian; director al CN „Mihai Eminescu” Oradea – prof. dr. Marian Cristina; director adjunct al Lic. Reformat „Lorantffy Zsuzsanna”  - prof. Zsiros Anika; director adjunct al Lic. T. „Ady Endre” – prof. Ciubotariu Eva Ilona; director adjunct al CN „Emanuil Gojdu” – prof. Serea Gelu; director adjunct al CT „Traian Vuia” – prof. Secară Rodica; director al Lic. Greco-Catolic „Iuliu Maniu” – prof. Dragoș Alexandru; director adjunct al Lic. de Arte – prof. Tiponiț Monika; director adjunct al Șc. Gimn. „Nicolae Bălcescu” – prof. Cseke Sandor; director adjunct al Șc. Gimn. „Avram Iancu” (Grădinița Nr. 44 – „Rază de soare”) – prof. Bodea Floare; director al Lic. T. German „Fr. Schiller” – prof. Nicolae Ungur, iar director adjunct – prof. Vasi Krisztina; director al Lic. T. „Onisifor Ghibu” – prof. Ioan Pirtea; director al Lic. Tehnologic Nr. 1 Popești – prof. Burlou Lucian; director al CN „Teodor Neș” Salonta – prof. Trancău Vasile, iar directori adjuncți – prof. Mitran Alina și Haș Vasile; director adjunct al Lic. T. „Petofi Sandor” Săcueni - prof. Kozma Sandor; director al Lic. Tehnologic „Szalardi Janos” Sălard – prof. Prem Monika, iar director adjunct – prof. Pure Cosmina; director al CT „Unirea” Ștei – prof. Mateiaș Ioan, iar director adjunct – prof. Bici Viorica Cornelia; director al Lic. Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș – prof. Manci Capriș George; director al CSEI Nr. 1 Tileagd – prof. Călinescu Ervin; director al Grădiniței Nr. 1 Tinca – prof. Drimbe Monica Florica; director al Lic. T. „Nicolae Jiga” Tinca – prof. Martin Florica, iar director adjunct – prof. Orban Iuliu; director al CT Nr. 1 Vadu Crișului – prof. Reti Lucian Petru, iar director adjunct – prof. Majer Zoltan.
Primele reacții... la cald!
„Trebuie ajutați tinerii...” 
Bănuim că noul inspector școlar general adjunct, dna prof. Bogdan Codruța, mai milităroasă din fire, cu 20 de ani de vechime la catedră, răspunzând de resursele umane, va ajuta și promova tineretul.
„Trebuie ajutați tinerii care ies de pe băncile școlilor și absolvenții de facultate, care are au idei, dar care nu au experiență pedagogică”, e de părere doamna inspector.
„Ne-am propus să popularizăm mult mai mult experiențele pozitive ale educatoarelor”
Inspectorul responsabil cu învățământul preșcolar, doamna prof. Caciora Lucia, și-a propus o bună relaționare cu toate cadrele didactice din învățământul preșcolar, apreciind calitate, competența și tactul pedagogic.
„Ca inspector școlar, ne-am propus să popularizăm mult mai mult experiențele pozitive ale educatoarelor. Având în vedere vârsta scăzută a copiilor cu care lucrăm, e mai dificil să ajungi la inima copilului, să-l faci să înțeleagă tot ce se întâmplă în jur. Pentru început, trebuie să-l ajutăm să depășească șocul pe care îl simte la despărțirea de cei dragi. Și abia după aceea, putem vorbi de comunicare și relaționare normală și firească. Apreciez tactul pedagogic al educatoarei care știe cum să procedeze în situații dificile în relație cu copiii, dar și cu părinții acestora”.
Inspectorul educativ este omul faptelor
Doamna inspector școlar Duma Daniela este un om al faptelor, așa după cum o cunoaștem de la CN „Mihai Eminescu”, și așa și dorește să rămână. Și-a propus să cunoască profesorii care răspund în școli de munca educativă; chiar în 5 octombrie, de Ziua Mondială a Educației, dorește să aibă o primă întâlnire cu profesorii consilieri educativi; elevii trebuie să fie antrenați mai mult în activități educative, pentru promovarea și afirmarea valorilor și talentelor. În 12 octombrie, de Ziua Oradiei, și-a propus  o ediție locală (municipală) a unui Festival interetnic care să se desfășoare în centrul Municipiului Oradea, probabil pe pietonală.
Consiliile elevilor trebuie să fie mai active, iar consilierii mai combativi, dar nu la ședințe, ci pe teren, dând exemplu și impuls colegilor în organizarea și desfășurarea activităților.
Ovidiu Dan

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 08:30:47 Ora de vară a Europei de Est