Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul eTwinning „Healty lifestyle and Math” (II)

Implementat în perioada ianuarie-iulie 2014

Proiectul eTwinning „Healty lifestyle and Math” (II)

Scopul proiectului „Healty lifestyle and Math", a fost ca elevii să descopere și să îmbine noțiunile de matematică: elemente de statistică, grafice de funcții elementare etc, cu un stil de viață sănătos, cu îndemnul de a practica sportul în viața de zi cu zi.

Proiectul, implementat în perioada ianuarie-iulie 2014, a antrenat elevi cu vârste cuprinse între 16-18 ani, din două țări: Letonia și România.
Etapele proiectului au fost:
1.Planificarea activităților. Orarul. Curriculum național
2.Prezentarea platformei eTwinning
3.„Spargerea gheții" (elevii s-au prezentat, au schimbat mesaje pe subiecte comune etc.)
4.Concurs de Logo cu premii
5.Alimentația sănătoasă (link-uri utile, meniurile de la cantinele școlilor, sondaje, chestionare, interpretări, concluzii)
6.Celebrare 14 Martie, Ziua Internațională a numărului Pi,
7.Ne place sportul. Matematica și sportul. Grafice de funcții elementare descrise prin mișcări sportive. La pas prin Europa
8.Călătorind descoperim că matematica există în jurul nostru. Excursii, trasee turistice
9.Celebrare, diseminare, evaluare.
Proiectul este interdisciplinar, făcând apel la noțiuni de: matematică (interpretarea rezultatelor, grafice de funcții, elemente de statistică, elemente de geometrie), biologie (studiu despre alimentația sănătoasă, chestionare, interviu), istorie-geografie (excursii, drumeții), sport (activitățile sportive), limbi străine (comunicarea cu partenerii și o parte din bibliografie) etc. Proiectul a contribuit la formarea competențelor matematice, interpersonale, de comunicare, de leadership etc.
Activitățile de bază ale proiectului au fost desfășurate în ora de CDȘ „Matematică fără frontiere, proiecte internaționale" și în timpul liber al elevilor și profesorilor. Opționalul a avut ca obiectiv parcurgerea pașilor de scriere a unui proiect și implementarea unui proiect pe platforma eTwinning.
Elevii au lucrat individual și în șapte grupe de câte trei elevi. Au fost activități în care elevii au lucrat în două grupe de câte zece, respectiv unsprezece elevi, fiecare dintre ei având sarcini bine stabilite.
Fondatorii proiectului sunt Iveta Nikolajeva de la Daugavpils Valsts gimnazija, Letonia și Crina Bercovici de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș" Beiuș, Bihor, România. La nivelul Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș" Beiuș am format echipă cu profesorii: Eleonora Grigoraș (diriginte, prof. limba română), Manuel Bercovici (prof. informatică, webmaster pagina școlii), Liana Clop (prof. limba engleză), Edit Szatmari (prof. informatică), alți colegi care au contribuit cu idei și fapte la reușita proiectului.
Elevii clasei a XI-a A, profil matematică-informatică și-au manifestat dorința să inițiem anul viitor un nou proiect, motiv care mă determină să continui ceea ce am început acum cinci ani, implicarea în derularea proiectelor eTwinning. De când am comandat tricourile personalizate, elevii le-au purtat cu responsabilitate la activitățile care promovează sportul și sănătatea.
Detalii despre proiect sunt vizibile la adresele:
Link-ul proiectului: http://new-twinspace.etwinning.net/web/p102231,
Pagina școlii (proiecte eTwinning): http://www.ciordas.ro/proiecte/,
Instantanee foto: plus.google.com/u/0/photos/110943344085360901089/albums/5999641434855955009,
Revistă on-line: http://www.joomag.com/magazine/etwinning-visibility-newsletter-no-4-etwinning-visibility-newsletter-no-4/0916642001406909578?page=118 (pag 52),
Revista „OviDan", partener ISJ Bihor: http://ovidan.ro/?p=articles.16.1026
Prof. Crina B.
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul eTwinning „Healty lifestyle and Math” (II).

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 16:49:29 Ora standard a Europei de Est