Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ștefania, Antoniu și Darius, absolvenții de 10 ai Bihorului, au fost premiați cu câte 2.000 de lei fiecare

Marți la ISJ Bihor,

Ștefania, Antoniu și Darius, absolvenții de 10 ai Bihorului, au fost premiați cu câte 2.000 de lei fiecare

„Ministrul Educației Naționale, Remus Pricopie, și ministrul delegat, Mihnea Costoiu, au premiat marți, 15 iulie 2014, la sediul MEN, absolvenții de clasa a VIII-a și de clasa a XII-a, din municipiul București și din județul Ilfov, care au obținut media 10 la Evaluarea Națională și la examenul de Bacalaureat din acest an".

Ceilalți elevi de 10 din țară s-au aflat în videoconferință cu Bucureștiul la sediile inspectoratelor școlare județene. La Evaluarea Națională s-au obținut, pe țară, 225 de medii maxime, iar la Bacalaureat, 108. Premiile au constat în diplome și bani - câte 2.000 de lei pentru fiecare absolvent de clasa a VIII-a și 3.000 de lei pentru fiecare absolvent de clasa a XII-a.
Sumele au fost alocate ca urmare a aprobării de către Guvernul României, în ședința din 9 iulie, a Hotărârii de Guvern care stabilește acordarea de premii în bani tuturor absolvenților de clasa a VIII-a și de clasa a XII-a care au obținut media 10 la Evaluarea Națională, respectiv la Bacalaureat".
Bihorul a avut doar trei absolvenți de 10, și toți la Evaluarea Națională
Videoconferința a fost urmărită în biroului inspectorului școlar general, dl prof. Nicolae Avram, de față fiind dl inspector școlar general Nicolae Avram, doamna inspector școlar general adjunct, prof. Kery Hajnal, cei trei absolvenți de 10 ai Bihorului, Ștefania Curilă și Antoniu Stan, ambii de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu", Darius Haș, de la Școala Gimnazială „Dacia", directorii celor două școli, dna prof. Liana Bako și dl prof. dr. Florian Hava, precum și părinții celor trei absolvenți.
Când s-a încheiat premierea de la sediul MEN, au început premierile în țară.
Dl general Nicolae Avram i-a felicitat și i-a premiat cu diplome de excelență și cu câte 2.000 de lei pe Ștefania, Antoniu și Darius și le-a urat ca peste patru ani, adică la absolvirea liceului, la Bacalaureat, să fie din nou pe lista absolvenților de 10 ai Bihorului.
Dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, președintele Senatului Universității din Oradea, tatăl Ștefaniei, a vorbit în numele părinților: „Am convingerea că ei, copiii, se simt deosebit de onorați, fericiți și mulțumiți în aceste momente care vin să încununeze o etapă de pregătire, în care au depus eforturi deosebite. Și experiența aceasta, am convingerea că îi va marca, îi va stimula, ajutându-i să pășească mai siguri în viață, o viață care urmează să le întindă diverse provocări".
Domnia sa a ținut apoi să mulțumească reprezentanților presei pentru participarea la eveniment.
Convinși fiind de importanța examenului, Ștefania și Antoniu s-au mobilizat exemplar pentru a-i acorda toată atenția și a obține rezultate pe măsura pregătirii în cei patru ani de gimnaziu, renunțând adesea la alte plăceri și preocupări, și cu atât mai mult în pregătirea Evaluării Naționale. După opinia lui Darius, dacă te organizezi bine poți să găsești timp atât pentru pregătire, cât și pentru alte preocupări, dacă te-ai pregătit constant, ritmic și cu conștiinciozitate pe parcursul anilor.
Din toamnă, cei trei ași ai Bihorului vor fi colegi de clasă la Colegiul Național „Emanuil Gojdu".
Dacă Bihorul a avut trei absolvenți de 10, Brăila a avut 32, la fel și Iașul, iar Clujul - 30
În clasamentul pe țară la cele două examene naționale, pe primele patru locuri s-au situat, în ordine: județul Brăila, cu 24 de absolvenți de 10 la Evaluarea Națională, Clujul - cu 20,Iașul cu 18 și Suceava cu 14, iar la BAC, pe primul loc - Iașiul, cu 14 absolvenți de 10,urmat de Dolj  (Craiova), cu 12, Clujul, cu10 și Brăila cu 8.
Ai noștri nu au obținut media 10 la Bacalaureat.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ștefania, Antoniu și Darius, absolvenții de 10 ai Bihorului, au fost premiați cu câte 2.000 de lei fiecare.  

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 10:27:12 Ora de vară a Europei de Est