Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O sesiune specială de bacalaureat

A treia sesiune de BAC (???)

O sesiune specială de bacalaureat

Posibilitatea de organizare a acestei sesiuni speciale este prevăzută într-o ordonanță de urgență care modifică Lega educației și care a fost publicată luni, 30 iunie 2014, în Monitorul Oficial.

„În cazuri temeinic justificate, se poate organiza o sesiune de bacalaureat specială, aprobată prin ordin al ministrului Educației Naționale", se arată în ordonanță.
Același act normativ reglementează plata meditațiilor de către stat pentru candidații care nu au promovat bacalaureatul sau nu s-au prezentat la examen, cu mențiunea că „fiecare absolvent poate beneficia o singură dată de finanțare pentru a participa la cursurile de pregătire".
„"În situația în care absolvenții studiilor liceale nu au susținut, nu au promovat examenul național de bacalaureat, aceștia pot beneficia de cursuri de pregătire pentru examenul de bacalaureat, organizate la nivelul unităților de învățământ liceal, precum și la nivelul instituțiilor de învățământ superior acreditate. Fiecare absolvent poate beneficia o singură dată de finanțare pentru a participa la cursurile de pregătire pentru examenul de bacalaureat. Cursurile de pregătire în vederea promovării examenului național de bacalaureat, aprobate de Ministerul Educației Naționale, se desfășoară potrivit unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului Educației Naționale", prevede ordonanța.
Potrivit statisticilor Ministerului Educației, în intervalul 2010 -2013, circa 209.000 de candidați nu au promovat bacalaureatul. Aceștia vor putea susține, în sesiunea specială, numai proba sau probele nepromovate. Ei vor face meditații numai la proba sau probele pe care le au de susținut la bacalaureat.
Oficialii MEN spun că meditațiile ar putea începe în octombrie și ar dura până în ianuarie, iar sesiunea aspecială ar putea fi organizată în perioada februarie-martie.
Ministrul Educației, Remus Pricopie, a declarat, în primăvară, că are în vedere „instituționalizarea" meditațiilor pentru cei care nu reușesc să promoveze bacalaureatul, iar aceștia să primească o șansă în plus într-o sesiune specială de examene.
„Niciun sistem din lume nu are rată de succes de sută la sută (la bacalaureat - n.r.). Atunci când ai 200.000 - 300.000 de copii într-un ciclu, unii vor fi foarte buni, unii medii, unii nu vor ține același ritm de pregătire. Nu trebuie să-i pedepsim pe cei care nu reușesc de prima dată, trebuie sprijiniți. Prin urmare, la Ministerul Educației, lucrăm la un proiect ca instituțiile de învățământ acreditate, respectiv liceele și universitățile să poată să desfășoare meditații instituționalizate pentru o perioadă de trei-patru luni, strict cu programa de bacalaureat", a declarat atunci ministrul.
Pricopie a mai spus că, după aceste cursuri, absolvenții ar putea fi examinați într-o sesiune de bacalaureat care ar fi programată în februarie-martie.
„Nu exclud să introducem o sesiune de bacalaureat, după ce se termină această sesiune de pregătire. Apare o singură problemă, aceea că programul, calendarul școlar este foarte încărcat", a spus ministrul, adăugând că se caută soluții pentru stabilirea unui calendar. Întrebat dacă nu există riscul ca tinerii să nu fie interesați de meditații, pentru că programe similare au fost desfășurate în unele licee și universități, dar nu au avut succes, Remus Pricopie a spus că în primul an „este foarte posibil ca absolvenții să nu fie foarte interesați de meditații". „Intenționăm ca aceste cursuri să fie finanțate de stat, fie pe proiecte cu fonduri structurale, fie că vorbim de bugetul statului", a completat Pricopie.
Sursa: Realitatea.net

Trimite email
luni, 6 mai 2024, 15:20:59 Ora de vară a Europei de Est