Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Rezultatele obținute de absolvenții clasei a VIII-a la Evaluarea Națională

Înainte de contestații

Rezultatele obținute de absolvenții clasei a VIII-a la Evaluarea Națională

Ministerul Educației Naționale a centralizat rezultatele obținute înainte de contestații de absolvenții clasei a VIII-a care au susținut Evaluarea Națională în sesiunea iunie 2014.

Situația generală relevă că numărul mediilor peste 5 se încadrează în linia anilor precedenți, iar diferențele înregistrate în anii anteriori între rezultatele la Matematică și Limba și literatura română s-au ponderat, ajungând la procente comparativ egale. Probele s-au desfășurat normal, fără abateri grave de la normele impuse de metodologia de examen. Cu toate acestea, la nivel național, au fost eliminați 8 candidați.
Dintre cei 165.188 de candidați înscriși, au participat la Evaluarea Națională 159.953 (96,8%). Din totalul acestora, 113.250 (70,8%) au obținut medii peste 5, iar alți 46.703 (29,2%), medii sub 5.
Cele mai multe medii peste 5 au fost înregistrate în județele Brăila (87,14%), Cluj (82,79%), București (82,77%), Gorj (81,11%) și Prahova (81,05%). Cele mai puține medii peste 5 au fost obținute în județele Giurgiu (60,23%), Vaslui (60,68%), Caraș-Severin (60,78%), Călărași (60,92%) și Timiș (61,09%).
Pe tranșe de medii, situația cumulată pe toate cele trei discipline - Limba și literatura română, Limba și literatura maternă și Matematică - se prezintă astfel:
medii de 10: 219 candidați (0,1%)
medii între 9 și 10: 15.577 candidați (9,7%)
medii între 8 și 9: 24.113 candidați (15,1%)
medii între 7 și 8: 25.247 candidați (15,8%)
medii între 6 și 7: 24.309 candidați (15,2%)
medii între 5 și 6: 23.785 candidați (14,9%)
medii între 4 și 5: 19.946 candidați (12,5%)
medii între 3 și 4: 15.349 candidați (9,6%)
medii între 2 și 3: 8.324 candidați (5,2%)
medii între 1 și 2: 3.061 candidați (1,9%).
La proba de Limba și literatura română, 116.928 (73,1%) absolvenți au obținut medii peste 5, în timp ce la Matematică, numărul acestora este de 116.513 (72,9%).
Pe tranșe de medii, situația la Limba și literatura română se prezintă astfel:
medii de 10: 583 de candidați (0,4%)
medii între 9 și 10: 15.291 candidați (9,5%)
medii între 8 și 9: 22.638 candidați (14,1%)
medii între 7 și 8: 24.450 candidați (15,2%)  
medii între 6 și 7: 24.254 candidați (15,1%)
medii între 5 și 6: 29.712 candidați (18,5%)
medii între 4 și 5: 13.497 candidați (8,4%)
medii între 3 și 4: 15.529 candidați (9,7%)
medii între 2 și 3: 9.402 candidați (5,9%)
medii între 1 și 2: 4.977 candidați (3,1%).
Pe tranșe de medii, situația la Matematică se prezintă astfel:
medii de 10: 4.235 candidați (2,6%);
medii între 9 și 10: 18.915 candidați (11,8%)
medii între 8 și 9: 24.056 candidați (15%)
medii între 7 și 8: 22.994 candidați (14,4%)
medii între 6 și 7: 21.470 candidați (13,4%)
medii între 5 și 6: 24.843 candidați (15,5%)
medii între 4 și 5: 14.836 candidați (9,3%)
medii între 3 și 4: 14.052 candidați (8,8%)
medii între 2 și 3: 9.846 candidați (6,1%)
medii între 1 și 2: 4.857 candidați (3%).
Pe tranșe de medii, situația la Limba și literatura maternă se prezintă astfel:
medii de 10: 64 candidați
medii între 9 și 10: 1.278 candidați
medii între 8 și 9: 1.974 candidați
medii între 7 și 8: 1.987 candidați
medii între 6 și 7: 1.569 candidați
medii între 5 și 6: 1.379 candidați
medii între 4 și 5: 491 candidați
medii între 3 și 4: 311 candidați
medii între 2 și 3: 111 candidați
medii între 1 și 2: 39 candidați.
Configurația mediilor peste 5 din ultimii trei ani, după rezolvarea contestațiilor, arată astfel: 2011 - 81,79%, 2012 - 66,12% și 2013 - 75,89%.
Contestațiile au fost depuse în cursul zilei de vineri, 27 iunie. Acestea vor fi soluționate în perioada 28 - 30 iunie, iar pe data de 1 iulie vor fi afișate rezultatele finale, după contestații.
Înscrierile în învățământul liceal se vor face în perioada 4 - 9 iulie, când absolvenții clasei a VIII-a vor completa în fișele de înscriere opțiunile pentru unitatea de învățământ în care doresc să-și continue studiile. Aceste informații vor fi introduse în baza națională de date și vor fi verificate, pentru ca pe data de 15 iulie să aibă loc prima etapă a repartizării computerizate. Între 17 și 25 iulie, candidații își vor depune dosarele de înscriere la liceele unde au fost admiși, conform repartizării computerizate. A doua etapă a admiterii la liceu debutează pe 16 iulie, pentru ca pe 24 iulie să aibă loc efectiv distribuirea computerizată a candidaților. Admiterea în învățământul liceal se face pe baza mediei aritmetice dintre media celor 4 ani de gimnaziu, cu o pondere de 25% din total, și media obținută la Evaluarea Națională, cu o pondere de 75% din total. Menționăm că, potrivit legislației în vigoare, se pot înscrie în învățământul liceal și elevii care au obținut medii sub 5 la Evaluarea Națională.
Biroul de presă

Trimite email
marți, 7 mai 2024, 03:58:43 Ora de vară a Europei de Est