Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Patimile și Învierea Domnului”

Premierea câștigătorilor concursului de desene și icoane

„Patimile și Învierea Domnului”

Etapa județeană a concursului de desene și icoane „Patimile și Învierea Domnului” s-a finalizat, ieri (marți, 22 aprilie 2008), la sala festivă a Palatului Copiilor și Elevilor din Oradea, cu premierea câștigătorilor.

La ediția din acest an, s-au primit peste 150 de lucrări, după cum aveam să aflăm de la prof. Florin Negruțiu, inspector școlar de specialitate, organizatorul concursului. Cele mai reușite desene și icoane au fost expuse în sala festivă a palatului.
De remarcat este faptul că an de an numărul participanților crește, în condițiile în care și ștacheta calității este în creștere. În atari condiții, și organizatorii au fost încântați să mărească numărul premiilor.
„Prin icoane v-ați arătat credința și evlavia”
Consilierul Radu Rus, reprezentantul Episcopiei Ortodoxe Române a Oradiei și Bihorului a felicitat câștigătorii etapei județene, a transmis mesajul de binecuvântare din partea Preafinției sale Sofonie Drincec, episcopul ortodox al Episcopiei Ortodoxe Române a Oradiei și Bihorului, iar alături de inspectorul Florin Negruțiu a înmânat diplome câștigătorilor.
Cântece, versuri și scenete
Evenimentul a fost prefațat de micii artiști de la școlile gimnaziale „Dacia” și „Oltea Doamna” și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea.
Pentru început, eleva Mădălina Naghiu (în calitate de prezentator) a invitat în scenă grupul vocal al Școlii „Dacia”, dirijat de prof. Irinel Băjenaru. Au urmat recitatorii Maria Ungur, Alina Moza, Alex Popa și Tudor Perneș (toți elevi ai Școlii „Dacia”). Elevii învățătoarei  Costruț Florica și prof. de religie Laura Baidoc, de la „Oltea Doamna” au prezentat o reușită dramatizare a poeziei „La Paști”, de George Topârceanu, iar elevi din clasele a V-a E și a VI-a A, de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, îndrumați de prof. Rodica Marian, ne-au prezentat în cadrul unei scenete virtuțile creștine.
Cele 46 de premii acordate la actuala ediție
La secțiunea de desene, s-au acordat 16 premii, după cum urmează: patru premii I - unui copil (nu i s-a dat numele), de la Grădinița nr. 28 din Oradea, Manuil Alexandra (de la Școala nr. 16 din Oradea), Lascu Cristina (Lic. de Artă) și Paul Florina (Lic. T. „O. Ghibu”); patru premii II – Avram Laurențiu (Grădinița nr. 51), Iftime Alexandra (Șc. „O. Doamna”), Ungur Bianca (Șc. nr. 16) și Beldean Cristina (C.T. „M. Viteazul”); patru premii III – Ilisie George (Centrul Școlar de Educație Incluzivă Senzorială din Oradea), Mușet Paula (Șc. „M. Pompiliu” din Ștei), Tău Melania (Șc. nr. 16) și Lyargy Cristina (C.N. „Avram Iancu” din Ștei); patru mențiuni – Ember Roxana (Grădinița cu Program Normal din  Șuncuiuș), Groza Darius (Grădinița P.N. din Ștei), Poleac Diana (Lic. T. „O. Ghibu”) și Hava Diana (Șc. „Dacia”).
La secțiunea de icoane, s-au acordat 21 de premii și mențiuni: șase premii I – Toma Maria (Grădinița nr. 51), Agafița Sergilia (Șc. „N. Popoviciu” Beiuș), Hampel Florin (C.S.E.I. nr. 1 Oradea), Blaj Simona (Șc. nr. 16), Gavra Georgiana (Gr. Șc. „Unirea” Ștei) și Ștefan Ioana (Palatul Copiilor și Elevilor din Oradea); cinci premii II – Nae Georgiana (Gr. nr. 53), Mihoc Sorina (Șc. „N. Popoviciu” Beiuș), Dărăban Andreea (Șc. nr. 16), Lucaciu Adasina (C.T. „M. Viteazul”) și Musca Paula (Lic.de Artă); șapte premii III – Crăciun Diana (Gr. nr. 53), Lup Marius (Șc. cu clasele I-IV Bucium), Ciuhandu Florentina (Șc. cu clasele I-VIII Roșia), Popa Larisa (Șc. cu clasele I-VIII Meziad), Meianu Cosmin (Lic. T. „O. Ghibu”), Csompo Edina (Lic. de Artă) și Murg Ionuț (Palatul C.E.); trei mențiuni – Avram Laurențiu (Gr. nr. 51), Ban Florin (Gr. nr. 53) și Gan Darina (Lic. T. „Onisifor Ghibu).
Organizatorii au mai acordat nouă premii speciale: Episcopiei Ortodoxe Române a Oradiei, Clubului Copiilor și Elevilor Salonta, Școlii cu clasele I-VIII „Nicolae Popoviciu” Beiuș, Școlii cu clasele I-VIII „G. Coșbuc”, Lic. T. „O. Ghibu”, S.A.M. „I. Bococi”, C.S.E.I. nr. 3 Oradea, Grădinița P.N. Ștei și C.T. „Dimitrie Leonida” Oradea.  (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Patimile și Învierea Domnului”.

Trimite email
luni, 25 noiembrie 2024, 09:38:33 Ora standard a Europei de Est