Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Sporturi tradiționale”

Întâlnire Comenius în Insulele Canare

„Sporturi tradiționale”

În perioada 6-9 aprilie 2014, a avut loc cea de-a 9-a întâlnire din cadrul proiectului Comenius, aflat acum în al doilea an de desfășurare.

Gazda acestui eveniment a fost Spania, mai precis localitatea Valsequillo, din Insulele Canare.
La întâlnire au participat reprezentanți ai tuturor celor 10 țări implicate în proiect: Spania, Franța, Italia, Finlanda, Irlanda de Nord, România, Turcia, Croația, Polonia și Portugalia. România a fost reprezentată de prof. coordonator Violeta Roman și dna învățătoare Ioana Micle de la Școala Gimnazială Nr 16, Oradea.
În Valsequillo, am vizitat mai multe școli: C.E.I.P. Valsequillo, C.E.I.P. Los Llanetes, am asistat la numeroase ore de curs, am luat contact cu sistemul educațional spaniol. A fost o experiență fantastică din care am învățat o mulțime de lucruri despre acest sistem, în care am trăit o bogăție de sentimente, în care am cunoscut copii și profesori care ne-au primit cu căldură, deschidere și prietenie.
Din partea țării noastre am împărțit copiilor din aceste școli felicitări de Paști, ouă încondeiate și stegulețe, realizate de elevii Școlii Gimnaziale Nr. 16 din Oradea, sub îndrumarea dnelor învățătoare și a dnelor profesoare implicate în proiect.
Tema acestei întâlniri a fost „Sporturi tradiționale” și toate țările au pregătit filmulețe pe această temă cu activități prin care copiii au exemplificat fiecare dintre sporturile prezentate, reguli și istoric. Filmulețul de prezentare a țării noastre a avut un real succes, unul dintre punctele de atracție fiind cel care amintea de Nadia Comăneci, de care reprezentanții celorlalte țări și-au amintit cu admirație.
Tot în cadrul acestei întâlniri am asistat la o serbare organizată de elevii și profesorii școlilor vizitate, serbare prin care am fost ,,purtați înapoi în timp” și am aflat despre istoria locuitorilor insulei, despre tradiții și obiceiuri păstrate de-a lungul anilor. Am asistat la reprezentații de wrestling canarian la o arenă sportivă din localitate, reprezentații oferite de elevii școlilor implicate în proiect. Emoționantă a fost seara întâlnirii cu familiile copiilor. Oamenii au fost foarte calzi, prietenoși, comunicativi și ne-au încântat servindu-ne mâncăruri tradiționale pregătite în casă.
O după-amiază a fost dedicată întâlnirii cu oficialitățile locale, cu primarul Francisco Atta și reprezentanți ai unor organizații non-profit ce vizează educația. Primarul a ținut să ne vorbească despre unicitatea insulei, despre tot ceea ce are de oferit dincolo de plajele spectaculoase, despre preocuparea pe care oficialitățile o au vizavi de educația copiilor, de oferirea unei șanse și acelora cu nevoi speciale. În acest sens s-au construit centre sociale în care acești copii pot participa la diverse activități, unde se oferă consiliere și sprijin atât copiilor, cât și părinților.
S-au mai organizat vizite la Universitate și la Muzeul de istorie.
La finalul întâlnirii toți participanții au apreciat activitățile desfășurate și s-a discutat despre întâlnirea următoare, din Portugalia, de la sfârșitul lunii mai.
Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Sectorial Comenius al Programului de Învățare pe tot Parcursul Vieții. Toate informațiile pe care le furnizăm reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect, iar Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații.
Înv. Ioana Micle
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Sporturi tradiționale”. 

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 16:56:06 Ora de vară a Europei de Est