Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Împreună pe eco-treptele unei vieți mai frumoase!”

Luni, la „Gojdu”, marți, la „Agora”

„Împreună pe eco-treptele unei vieți mai frumoase!”

Gojdiștii clasei a IX-a A au continuat ieri, 8 aprilie 2014, seria activităților din cadrul Programului Național: Școala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun! cu o nouă activitate de succes: „Împreună pe eco-treptele unei vieți mai frumoase!”

Protagoniștii activității au fost elevii Școlii Internaționale Agora, coordonați de prof. Alina Angela Manolescu, învățătoarele Adina Popa,  Alina Popa, Maria Roșca, Crina Miere și învățător Gabriel Vîlcu, precum și elevii clasei a IX-a A de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” Oradea, coordonați de prof. Sadoveanu Viorel și eleva Ioana Dzițac.
Activitatea s-a desfășurat în incinta Școlii Internaționale Agora, la Universitatea Agora.
În deschiderea activității, Ioana a subliniat cât de important este ca fiecare dintre locuitorii planetei să manifeste o atitudine responsabilă față de mediul înconjurător și să se implice în activități ecologice. A trecut în revistă evenimentele perioadei: Ziua Mondială a Apei, Ziua Planetei Pământ, Ziua Păsărilor, Ziua Mondială a Mediului și Ecologiei etc, sărbători prin intermediul cărora se încearcă să se implementeze în mintea oamenilor o atitudine pro mediu. În timp, și micii agoriști au fost antrenați în activități ecologice, iar ieri au răspuns unei noi provocări. Ioana le-a propus
ca în întâmpinarea Zilei Planetei Pământ, care se sărbătorește în 22 aprilie, să înceapă să amenajeze de pe acum un colț ECO. „Ați putea începe chiar cu produsele pe care le vom realiza astăzi (ieri, marți, 8 aprilie – n.n.): desene, afișe, poze, coli de flipchart colaje…”
În continuare, Ioana i-a invitat să vizioneze filmulețul „Cod verde în Pădurea Neagră” (exemplu de bună practică, filmuleț cu care ea, sub coordonarea mentorului său din gimnaziu, doamna profesor Dorina Szatmari, a obținut premiul III la Concursul Național Click pe verde, Proiecte Eco, Vara Eco!, în vara lui 2010); agoriștii au vizionat filmulețul, iar gojdiștii au vizitat Universitatea Agora, prezentată de dna decan, conf. univ. dr. Gabriela Bologa. La finalul vizionării, Horea, colegul Ioanei, le-a citit celor mici povestea „Povețele izvorului”.
Dezbaterile și activitatea pe echipe s-au ținut în mijlocul naturii
În cadrul celor trei echipe mixte, fiecare copil (sub supravegherea și coordonarea liceenilor) a avut sarcina să scrie sau să deseneze pe foi de flipchart, împărțite în jumătate, câte două oportunități (sintagme pro mediu/Așa DA) și câte două pericole (sintagme contra mediu/Așa NU), însoțite de un mic desen, urmând să le prezinte colegilor concurenți, pe scena în aer liber din curtea universității. Întâlnirea cu micii ecologiști a continuat cu coloratul și recunoașterea unor desene de tip Așa da, Așa nu, fiind astfel pregătiți să testeze Jocul didactic Eco Așa da, Așa nu, realizat de Ioana.
Ca o încununare a activității de ecologizare (de tip voluntariat), protagoniștii evenimentului, sub sintagma „Fii voluntar!”, au plantat panseluțe.
În momentul evaluării, Ioana a premiat participanții oferindu-le diplome, iar micii ecologiști s-au ales și cu câte un pliant eco realizat de Ioana, pe tema reciclării deșeurilor.
Frumusețea naturii nu poate fi egalată decât de frumusețea sufletului
 „Mi-am dorit mereu să fiu făuritoarea unei lumi ideale, în care să fie mult verde, copaci și flori, păsări și animale, cer albastru și ploi liniștite după care să răsară curcubeul; am încercat, de la o vârstă fragedă, să contribui la crearea unei astfel de lumi printr-un comportament eco, prin implicarea ca voluntar în diverse proiecte eco, prin participări și organizări de diverse simpozioane pe teme ecologice, prin realizarea diverselor materiale didactice eco. Parafrazându-l pe Victor Hugo, am realizat în timp că, într-adevăr frumusețea naturii nu poate fi egalată decât de frumusețea sufletului.
Activitatea de azi (de ieri – n.n.) a fost înălțătoare. Nu pot decât să le mulțumesc din suflet tuturor protagoniștilor acestui eveniment, deoarece împreună, am reușit să construim și să urcăm pe eco-treptele unei vieți mai frumoase!”, a conchis Ioana Dzițac, inițiatoarea și coordonatoarea evenimentului.
M.C.
Foto: Petruș Denis
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Împreună pe eco-treptele unei vieți mai frumoase!”

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 01:33:33 Ora standard a Europei de Est