Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Declarația de presă susținută de ministrul Educației Naționale, Remus Pricopie

Miercuri, 19 martie

Declarația de presă susținută de ministrul Educației Naționale, Remus Pricopie

Vă prezentăm transcrierea declarației de presă susținute astăzi, 19 martie 2014, de ministrul Educației Naționale, Remus Pricopie, pe tema lansării de MEN a procedurilor aferente licitației pentru manualele de clasa I și clasa a II-a…

Bună ziua! Mulțumesc frumos că ați răspuns invitației noastre, făcută, într-adevăr, în ultimul moment. Cred însă, că trebuie să încercăm să clarificăm câteva lucruri, în principal problema legată de manuale...
Încep, însă, cu manualele. Manualele sau redactarea manualelor reprezintă un proces complicat. Nu poți să schimbi manualele într-un interval scurt de timp, nu poți să faci acest lucru nici măcar în interiorul unui an școlar. De ce? Pentru că etapele sunt următoarele: mai întâi stabilești un anumit număr de ore pentru fiecare disciplină în parte și disciplinele care urmează să fie predate pentru un ciclu. Ca să fie mai simplu, discutăm despre ciclul primar și evident că această procedură se aplică și pentru gimnaziu și pentru liceu. Lista de discipline, numărul de ore și programele corespunzătoare fiecărei discipline au fost în discuție la nivelul Ministerului Educației, și această discuție a fost coordonată în principal de Institutul de Științe ale Educației, de foarte mult timp. Totuși, o formă avansată a fost lansată în dezbatere publică în vara lui 2012. Deci, în iunie sau iulie 2012, pe pagina de Internet a Ministerului Educației au existat cele două documente (un moment în care eu nu eram ministru). În urma dezbaterilor publice atât pe programe, cât și pe planurile cadru, în martie 2013, au fost aprobate prin ordin de ministru cele două documente. Primul vizează planurile cadru și a fost aprobat pe 12 martie 2013, iar al doilea document aprobă programele școlare pentru învățământul primar, clasa pregătitoare, clasa întâi și clasa a II-a, aprobat exact cu un an în urmă, pe 19 martie 2013. Programele nu au fost neapărat noi în momentul în care au fost aprobate, pentru că în urma dezbaterilor publice au fost mici retușuri, dar nu au fost modificate substanțial. Plecând de la această idee, anul trecut am anunțat că este posibil să avem manuale digitale pentru clasa întâi, în septembrie. Am anunțat și un calendar. În acel moment au existat o serie de critici venite din partea unor editori, spunând că timpul este foarte scurt și că ar fi avut nevoie de 6-9 luni din momentul în care era aprobată programa școlară și, evident, din momentul în care cunoșteau și specificațiile tehnice ale manualelor digitale (pentru că vorbim despre un alt concept).
Am fost de acord cu observațiile, am discutat pe formatul tehnic al manualelor digitale, asta în condițiile în care, repet, nu vom avea numai format digital, vom avea și formatul clasic, pe hârtie, pe masa elevilor și vom avea și o componentă digitală. Am dezbătut aceste specificații din martie anul trecut până în septembrie-octombrie. Revin: planurile cadru, programele, plus specificațiile tehnice, specificații tehnice modificate, nu radical, dar modificate acolo unde cei care au participat la dezbaterea publică au solicitat să fie mai clari sau să aibă o paletă mai largă, să acopere mai multe tipuri de aplicații software. Așadar, am făcut toate aceste lucruri. Din acel punct, achiziția de manuale se face pe baza legislației care vizează achizițiile publice. Asta înseamnă încărcare pe SEAP, depunere de aplicații, evaluare, anunțare de rezultate. Trebuie să recunosc că sunt surprins de faptul că astăzi unii editori, și subliniez unii editori, pentru că nu sunt toți editorii, în principal aceiași care au avut comentarii și anul trecut, spun că au la dispoziție șase săptămâni să redacteze și să pregătească manualele... Așa am înțeles din presă, pentru că direct nu a solicitat nimeni nicio întâlnire și nu am avut vreo întâlnire ! Evident că șase săptămâni este un termen nerealist, dar nu vorbim de șase săptămâni, vorbim de un an și trei sau patru luni până la data la care se depun manualele, dacă nu mă înșel pe 2 iunie.
Aș vrea să precizez faptul că eu înțeleg supărarea unora, dar pe noi ne interesează un singur lucru: elevul, calitatea actului didactic. Nu poți să vorbești despre rezultate la școală dacă nu avem manuale aduse la zi. Pe de o parte sunt foarte multe voci care, pe bună dreptate, acuză că aceste manuale nu vin mai repede. Ppe de altă parte sunt editorii care, de fiecare dată când se lansează procedura și este a doua oară când se întâmplă, spun „prea târziu, nu avem timp, nu am fost informați". Încă o dată o spun: înțeleg faptul că sunt stricate anumite mecanisme care deja funcționau, iar mecanismele care au funcționat până acum au fost mecanisme care în principal dezavantajau școala și îi avantajau pe cei care vindeau și vând manuale. Noile reguli sunt foarte clare și foarte stricte: un manual dacă are o singură greșeală și în rest arată excepțional, va fi refuzat. Or dumneavoastră, presa, dar și părinții sau profesorii au semnalat zeci de greșeli în manualele actuale. Evident, dacă are o greșeală și este pe site poate să revină cu manualul respectiv, dar după ce îl corectează. Dacă sunt sesizate greșeli în manual sau inexactități, manualul este retras imediat de către Ministerul Educației. Această regulă nu exista înainte și cred că acum sunt supărați anumiți oameni. Apoi, manualul nu mai primește o aprobare nelimitată. Actualele manuale au fost aprobate fără termen, de aceea avem manuale de 12 ani, de 14 ani, în care în continuare ne învecinăm cu Iugoslavia și multe alte lucruri de acest gen. Pe noua metodologie, un manual poate să funcționeze în sistem maximum patru ani și după patru ani, dacă se consideră că nu sunt lucruri fundamentale care s-au schimbat, deși mă îndoiesc pentru că astăzi programele și cerințele ar trebui să se schimbe cu o viteză mult mai mare decât se întâmpla în anii anteriori, dar repet, dacă este o situație excepțională, după o nouă evaluare a manualului se poate extinde pentru încă doi ani. Eu rog să fim serioși atunci când abordăm problema manualelor și vă rog și pe dumneavoastră - și ați făcut-o în mod constant - să informați, să luați, de exemplu, declarațiile de anul trecut, să vedem ce nu convenea unor editori anul trecut și să vedem că nu mai coincid cu declarațiile de anul acesta. Anul trecut spuneau că nu cunosc programa și că programa nu a fost publică, a fost aprobată pe sub masă, lucru care nu era adevărat, pentru că a stat pe pagina de Internet a ministerului din iunie 2012. De data aceasta nu voi reveni asupra calendarului, prin urmare pot invoca orice. Atât timp cât avem de atins un obiectiv și anume să aducem pe masa elevilor manuale noi și proaspete, la zi, nu cred că mai putem să ne jucăm. Anul trecut am acceptat, plecând de la ideea că poate specificațiile tehnice nu au fost suficient de clare și nu au fost cu anunțate șase luni înainte. Acum nu mai este cazul. Vorbim despre specificațiile tehnice ale manualelor din iunie anul trecut și forma aprobată este cea din octombrie anul trecut, însă, să știți că - și trec acum la al doilea subiect - nu întotdeauna când faci zgomot în spațiul public înseamnă că ai și dreptate…
Biroul de presă

Trimite email
luni, 6 mai 2024, 15:07:18 Ora de vară a Europei de Est