Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Voluntariatul - o lecție de viață

La Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu”

Voluntariatul - o lecție de viață

Este al 10-lea an în care derulăm în școala noastră activități de voluntariat în cadrul Strategiei Naționale de Acțiune Comunitară.

Acest program stă sub egida Ministerului Educației Naționale și fost inițiat în România în anul 2004 de către Baroana Nicholson, membră a Parlamentului Europei.
În anul 2004, liceul nostru a fost ales să facă parte din acest program și timp de 9 ani am colaborat cu Centrul de Educație Incluzivă „Orizont” și „Casa Minunată”, desfășurând numeroase activități și participând la concursuri și festivaluri.
Din anul școlar 2013-2014 colaborăm cu Asociația Caritas Eparhial Oradea în cadrul acestui program. Am avut o mare bucurie să văd un număr atât de mare de elevi doritori să se implice, să ofere din timpul lor liber pentru a fi voluntari.
Cu un plan bine stabilit în luna septembrie, am început să ne implicăm în diverse activități. Prima activitate a fost în luna octombrie, „Săptămâna legumelor și a fructelor donate”. S-au colectat pe lângă legume și fructe și alimente cu ajutorul voluntarilor și al cadrelor didactice din școală care au fost donate Cantinei Sociale Caritas.
Campania a fost emoționantă și a promovat voluntariatul, implicarea, altruismul, solidaritatea.
Voluntarii Liceului Greco Catolic „Iuliu Maniu” au participat, de asemenea, la colecta de Crăciun, realizarea de felicitări, campania 2%, iar ca activitate permanentă e voluntariatul de la Centrul de zi Gabrielle. În prezent, centrul este frecventat de 11 copii din familii nevoiașe, cu vârsta cuprinsă între 7 și 16 ani.
Voluntarii îi ajută pe acești copii atât la teme cât și la desfășurarea diferitelor activități care să le dezvolte capacitățile fizice și intelectuale.
Opiniile unor voluntari din a X-a A
„Este o experiență deosebită și nouă pentru mine, care mă ajută să îmi descopăr noi abilități, ajutând acolo unde e nevoie de mine”. (Raluca Pop)
„Este o experiență de viață, o experiență frumoasă, care te face să fii mai bun și să îi ajuți pe ceilalți”. (Alexandra Ciarnău)
„Este o adevărată lecție de viață experiența cu copii de la Centrul de zi Gabrielle. Mă bucur că fac parte din acest minunat program”. (Corduneanu Cezara)
„Voluntariatul pentru mine este un mare privilegiu, deoarece pot să-i ajut pe ceilalți și pot să le fac o mică bucurie, aceea de a- L cunoaște pe Dumnezeu în ceilalți. Prin distribuirea colectei de Crăciun am învățat să fiu mai rapid și mai util celor din jur. Sper că am putut să ajut și de fiecare dată când voi fi solicitat voi merge cu o deosebită plăcere și cu gândul de a-i ajuta pe ceilalți”. (Chindriș Vasile)
„Voluntariatul reflectă încredere și speranță... speranța celor care au nevoie de ajutor, că întotdeauna se va găsi cineva cu suflet mare care să ofere acel ajutor fără a aștepta ceva în schimb. În cadrul voluntariatului am participat la confecționarea felicitărilor, distribuirea plicurilor din campania 2% și împachetatul cutiilor pentru colecta de Crăciun. Încă nu am avut plăcerea, dar abia aștept să-i cunosc pe copiii de la centrul Gabrielle și ori de câte ori va fi nevoie de mine voi fi prezentă și voi oferi tot suportul meu”. (Covaciu Cynthia)
Prof. Adina Radu,
coordonator SNAC

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 17:00:19 Ora de vară a Europei de Est