Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Scopul a fost ca acei care vin să plece de-aici un pic schimbați”

Vineri, a avut loc „Gala Multiculturalității”

„Scopul a fost ca acei care vin să plece de-aici un pic schimbați”

Vineri, 21 februarie 2014, în sala Filarmonicii de Stat din Oradea, a avut loc „Gala Multiculturalității”, organizată de Consiliul Județean al Elevilor Bihor.

 În deschiderea evenimentului, Alexandra Ruhama Daragiu, președintele CJE Bihor, a explicat cum s-a născut această gală: „Am pornit de la nevoile pe care noi le-am resimțit în mediul în care trăim, în școlile noastre. O nevoie principală este aceea ca elevii să înțeleagă mai bine ce însemnă diversitatea, ce însemnă să trăiești într-o lume multietnică, în care chiar dacă suntem indivizi, avem anumite tradiții și valori ale culturii din care provenim, ale familiilor noastre. Trebuie să ne înțelegem și prin diversitate să ajungem să trăim în unitate. „Unitate în diversitate” -  așa cum e motto-ul (deviza) Uniunii Europene…
Vă mulțumesc pentru toată munca pe care o depuneți și pentru că sunteți un suport extraordinar în momentele de criză.
Vreau să știți că sunt foarte mândră de proiectul acesta, chiar dacă, după cum puteți observa, nu e sala plină. Nu acesta a fost scopul să fie sala plină, scopul a fost ca acei care vin să plece de-aici un pic schimbați, cu ceva, cu un pic în plus! Pentru că în lumea de astăzi, eu simt nevoia ca uneori să mă mai umplu și de altceva și să ies un pic din rutină”, a mai spus președintele Consiliului Județean al Elevilor.
Așa cum e Alexandra, sinceră, dezinvoltă și nonconformistă, așa au fost și artiștii pe scenă, minunați, naturali și spontani, fără trac, sinceri și plini de calități. Ne-au impresionat și cucerit cu bucuria, tinerețea și talentul lor, ne-au molipsit cu  dăruirea și energia lor.
Elevii Colegiului Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș au deschis gala cu o șezătoare autentică, în care am admirat costume populare tradiționale vechi, rapsozi și dansatori talentați, dar și actori veritabili, precum și toată recuzita tradițională de șezătoare; graiul, portul, cântecele și danțurile, toate au purtat marca autenticității.
Romi neaoși de la Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși” ne-au prezentat portul lor tradițional și drapelul, au cântat și au dansat așa cum o fac în mod firesc în familie și la evenimentele la care participă, fără niciun fel de regizare.
Elevii Liceului Tehnologic Nr. 1 din Salonta au ilustrat pe scenă două trăsături fundamentale ale poporului român: ospitalitatea și omenia.
Italienii au fost întruchipați și interpretați în chip admirabil pe scenă de elevi ai Liceului de Arte.
„Evreii sunt un model de perseverență și tenacitate. Echipa Colegiului Național „Mihai Eminescu” ne va încânta cu un moment reprezentativ”. „Uneori am impresia că Dumnezeu vrea să mă pună la încercare, acum și în viitor. Trebuie să învăț să fiu puternică!”
Cei de la Liceul Teologic Penticostal „Betel” au prezentat un colaj de postere cuprinzând elemente specifice etniilor.
Îmbrăcând portul tradițional al germanilor, etalând ținuta și sobrietatea lor, elevii de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” s-au străduit să ni-i prezinte la indigo prin port și dans.
Șase dansatoare grațioase, îmbrăcate în roșu și negru, de la Liceul cu Program Sportiv „Bihorul” i-au reprezentat prin dans pe italieni.
La final, reprezentanta lăzăriștilor, Sferle Flavia, a încheiat periplul și ciclul în ton cu beiușenii care au deschis gala, interpretând o polcă din Bihor, asortată cu un crâmpei de doină.
Organizatorii le-au mulțumit artiștilor și profesorilor coordonatori oferindu-le câte o diplomă.
„Pentru o comunitate unită și o societate capabilă, pentru dezvoltare, este important să ne cunoaștem tradițiile unii altora și astfel să spargem barierele impuse prin stereotipie”…
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Scopul a fost ca acei care vin să plece de-aici un pic schimbați”.      

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 20:41:31 Ora de vară a Europei de Est